Friday 25 January 2013

Maaf...Opah.......

Hati mencengkam
Bila teringat terasa perit
Lelahmu berlalu buat jiwaku sulit
Biarkan dosa semakin membukit...


Opah...
Dalam pekat legam malam
Sangkar sanubari ini diusung kedam
Masa hanya dimamah hitam
Kubiarkan dirimu tanpa belaian
Deritamu hanya kurelakan....


Opah...
Kau biarkan aku berdosa
Kau biarkan aku terlena
Tiada marah,
Tiada sumpah seranah,
Hanya manis wajahmu yang melenggok pasrah


Opah..
Setiap nafas lelahmu buatku menyesal....
Pada keluh kesahmu yang aku lekakan
Pada jeritanmu yang aku pekakkan
Pada tangisanmu yang aku palingkan
Pada hanyut panggilanmu yang aku "kejap" kan...
Pada denyut sakit tubuh aduanmu yang aku riangkan..


Kini aku terasa dicanang waktu..
Karma datang buatku terpaku
Pada seksamu yang aku perlaku
Kini aku terima azab itu


Hanya pada Allah aku bermohon...
Ampunkan dosa masa silamku..
Memang aku...Memang salahku..
Aku ingin kembali kepadaMU...Hanya padaMU......Ya Allah......
Aku tahu aku adaMU....Tuhan...

Maafkan aku Ya Allah.....
Sekian...
SEMOGA BEROLEH.....
Ambil peringatan, jadikan pengajaran..
Sampai jumpa lagi....
Wassalam.....

No comments:

Post a Comment